Dagbog 15-07-2005

I dag var også en trist stille dag.Havde smerter i arme og nakke,så det var nogle lange timer da det stod på. Har så dårlig samvittighed over for mine veninder. Har ikke kontaktet dem meget længe, andet en ved sms. Men jeg magter det ikke. Hver dag er hård lige nu..Burde måske skrive og forklare hvorfor jeg ikke giver lyd fra mig..Men ikke engang det kan jeg overskue.Hvordan skal jeg dog forklare det.Min smerte inden i mig og ensomheden.Hver dag går med frygt for mine smerter bliver værre. Har fået noget medicin (mod epilepsi) der måske kan tage smerterne. Men kan ikke begynde på det, før jeg ved om Cymbaltan er gode for mig. Så det er noget rod..Hver dag går jeg og er bange for at kommunen vil henvende sig til mig ang. arbejds prøvning. Jeg kan jo dårligt nok stå på benene...Ved ikke, hvad jeg skal gøre så, da min egen læge er simpelthen så strid ved mig. Støtter mig overhovedet ikke. Skal i sommerhus om 3 ugen glæder mig så meget. Vi skal bo ud til vandet,så hver dag kan vi sidde og nyde udsígten (forhåbentligt). Men lige nu er det svært at overskue det hele,vil helst bare sove...

Dagbog 17-07-2005

Igår var jeg bare så træt og trist, idag er det det samme..Orker ikke noget og alle de 'ting der burde gøres,går mig virkelig på..Har nu taget min nye medicin i en uge, kan ikke mærke andet end jeg er mega træt og har fået slemme drømme. Hele tiden triste ting,om mennesker jeg ikke har forbindelse til mere,eller at jeg er blevet svigtet.Er så irreterende,at vågne og være ked af det. .Tager nogle timer inden jeg kan slippe drømmen,da jeg er så ked af det. Heldigvis skal jeg til min psykiater i næste uge,vil høre hvad han mener..Har også hurtig,væmmelig hjerte banken en gang imellem..Gad vide om det er normalt ? Jeg må prøve,at tage mig sammen og få lavet lidt,men det er så hårdt at jeg bare kunne tude.For jeg vil så gerne,bare have energi igen og se mine veninder,familie. Er der nogle der kender det? føler mig så alene om det idag....Vil prøve,at gå igang nu...

Dagbog 19-07-2005

Nu gider jeg snart ikke prøve mere medicin. Må nu opgive at tage cymbalta. Jeghar fået slem slem kvalme,nattesved,onde drømme,slem hjerte banken,svimmel..Liget i sengen og har bare grædt,fordi jeg havde det så slemt. Har efterhånden prøvet det så mange gange,med alt det forskellige medicin,jeg har prøvet.Blev enig med med læge om,at jeg må stoppe med pillerne.Gad vide om jeg overhovedet har brug for medicinen ? Jeg er blevet så dårlig af alt det jeg har prøvet..Skal nu gå i 14 dage uden medicin og så må jeg finde ud af,hvad der skal ske.Er bare trist over det ikke hjalp mig til at få lidt mere energi..Hvornår bliver det bedre ??? Hvad skal der til ??? Magter ikke,at tænke over det.Vil bare have det bedre nu...Slippe af med kvalmen osv..Prøve at glemme skuffelsen..

Dagbog 21-07-2005

Jeg så programmet: "set og sket" idag på tv2,hvor en sød fyr fortalte om,at han var blevet agressiv af,at tage Zoloft (han var ibehandling for depression)...På den amerikanske hjemmeside for medicin-producenten stod det,som en af de mulige bivirkninger..Men ikke på den danske producent.Der blev desuden sagt,at der bliver ingivet alt for lidt dokumtation om bivirkninger hos patienterne..Jeg syntes,det var det var SUPER ?ot,at han stod frem,og fortalte om det forfærdelige han havde været igennem.Jeg skal ihvertfald indberette mine birkninger,som har gjort mig så syg og langt nede..Græd hele dagen dagen igår.Havde det bare så slemt.Så langt nede var jeg ikke før jeg Cymbaltan. Der havde jeg været medicin fri i 14 dage,og kunne grine,og lave ting.Selv om jeg var trist,nu er det hele sort. Så jeg syntes,det er så godt,at det nu bliver taget op mht. bivirkninger.0g det er jo åbenbart meget forskelligt, hvordan folk reagerer på medicinen..Men man skal dog have muligheden for,at vide hvad der kan ske,ved indtagelsen af medicinen..

Dagbog 23-07-2005

Jeg har være så syg,af min udtrapning af Cymbalta.Jeg fik midlet i 10 dage på 30 mg.Og jeg har været mega mega syg i 3 dage nu..Har virkelig haft tanker om,at begå selvmord.Fik mega mega angst,græd i 2 dage.Har haft slem kvalme,diarre,ikke kunne spise,smags forstyrelser,hård hjerte banken,forfærdelige tunge mareridt jeg ikke kunne slippe,jag igennem hovedet,sovet og sovet ind imellem, når jeg fik pause fra de forfærdelige symptomer.Jeg har været der ude,hvor jeg ville gøre alt for,at stoppe de forfærdelig tanker og bivirkninger.Hvorfor tog jeg så ikke kontakt til min psykiater ? Fordi jeg ikke magtede det..Og var angst for,at blive indlagt(har oplevet mange slemme ting på hospitaler,og har fået slem angst for hospitaler..) Idag 5 dage efter,jeg stoppede med Cymbalta,har jeg det stadig slemt,men lidt bedre.Men jeg har ondt i maven og kan ikke stå op.Har hele tiden den slemme kvalme..Jeg vil lige fortælle,jeg reagerer meget stærkt på al medicin...(har fået fjernet lidt af tarmen og har spiserørsbrok,har derfor været meget på forskellige former for medicin,men havde fået styr på min mave indtil nu) Da jeg udtrappede af Marplan,var det også slemt.Men slet ikke,så slemt..0G tænk jeg var bare på Cymbalta i 10 dage på 30 mg...

Dagbog 25-07-2005

Idag søndag,har haft det meget skidt..Har læst på nettet,at man ikke må stoppe brat med Cymbalta.Dette gælder,når man har taget midlet ibare 1 uge..Så skal man trappes langsomt ud af dem..HVORFOR har min psykiater så sagt jeg skulle stoppe med Cymbalta med det samme???? Der står faktisk:" Hvis behandlingen afbrydes efter mere end 1 uges behandling,anbefales det,at dosis nedtrappes over mindst 2 uger for at nedsætte risikoen for muligt seponeringssyndrom" citat fra vvwvv.lmk.dk. Og man kan roligt sige,at jeg har kraftig reaktion..Jeg syntes,det er et stort svigt,at han ikke har taget højde for det..(Jeg har før reageret stækt ved udtrapning af depressions medicin) I 2 dage havde jeg stærke selvmords-tanker,da jeg var så slemt plaget både fysisk og psykisk..Jeg kan ikke forstå der ikke bliver ført ordentligt kontrol med bivirkningerne..

Dagbog 28-07-2005

Talte med min Psykiater igår,som sagde at jeg så skulle tage 15 mg i en uge og der efter skulle vi tage op, hvad der så skulle ske.(Seponerings syntomerne kunne vare op til 3 uger)...Men at jeg så ville rykke det fulde stop med Cymbalta.(forskubbe det)-J eg brød fuldstændig sammen efter samtalen.For hvad så med den angst,kvalme,hårde hjerte banken som Cymabalta jo gav mig....Skulle jeg nu ligge i sengen i 14 dage til og ikke kunne spise,turde ikke være alene pga. angsten(har aldrig haft det sådan før)-Min mor ringede og talte med psykiateren,og jeg fik så Pimperan til at tage kvalmen med..Jeg tog 15 mg Cymbalta kl 14...Og 4 timer efter,var den fuldstændig gal igen..Jeg kastede op,havde mega angst(min kæreste måtte ligge og holde om mig i 2 timer)-J eg kunne ikke stå på benene,var ved at falde sammen flere gange..Tro mig,jeg var så syg..Idag startede dagen med lidt kvalme(tager ikke Pimperan)Men da kl. var 14,kunne jeg spise lidt frokost..Jeg kunne gå ibad...Jeg har kunne spise aftensmad,og har ikke haft speciel angst..Så min konklusion er :Jeg tager aldrig Cymbalta mere.. Men,jeg vil lige indskyde,at psykiateren sagde jeg at bestemt ikke reagerer normalt..Jeg er bare sikker på der er andre,som også har prøvet så slemme bivirkninger,men at de bare ikke er registreret nogle steder..-men det bliver min ,når jeg er helt oven på..Er helt nervøs for den næste uges tid..Tænk,hvis jeg bliver så syg igen....

Dagbog 12-08-2005

Tak for jeres søde hilsen,ang.min sommerhus ferie..Det var et skønt sommerhus...Kun 10 meter til vandet.Udsigt til vandet fra stuen..Og ikke mindst en pejs også :-)

Hundene var så glade,var i vandet hele tiden..Om aften sad vi og så aften-himlen ud over havet,ild i pejsen.Det var skønt...Vi fik 2 dage med godt vejr,fik solet os på stranden..Men igår fik jeg det pludseligt så skidt.. Kvalme, rysteture, og voldsom angst. Kunne ikke holde noget ud.Græd og måtte gå rundt hele tiden tiden,for angsten rev bare i mig.Jeg var så bange.Alle lyde var høje og jeg kunne ikke tænke et noget klart.Det var meget meget væmmeligt.Jeg måtte tage en del beroligende før jeg holdt op med,at være så angst.Faldt i søvn,men har været så sløj hele dagen.Så vi besluttede,at tage hjem en dag før.Jeg aner ikke hvorfor jeg fik det så skidt..Kan det mon være en eftervirkning af det bratte stop med Cymbalta ? Der er nu gået 1 mdr.siden jeg tog den sidste pille.Og jeg fik af vide,der nok ville gå 3 uger,for de sidte seponerings symptomer,ville stoppe. Men jeg har havde det så slemt,det er jeg meget meget bange for at opleve igen..

Men ferien var skøn..Det vil jeg ikke glemme....Fyn er bare så smuk...Ude er godt,men hjemme bedst :-)

Dagbog 15-08-2005

Pga. udtrapningen af Cymbalta,hvor jeg fik det så utroligt dårligt,steg jeg Alopam (benzodiazepin),jeg er nu oppe på et sted mellem 2-3 tabletter om dagen (15 mg)- og har nu fundet ud af jeg er blevet afhængig af dem (suk)- Min kvalme,ryste ture,angst,maveproblemer,er højst sandsynligt abstinens symptomer.Det sige,når pillens virkning er ved,at ophøre,så kommer angsten osv.

Sovepillerne =(Imovane,som er et benzodiazepinligende middel) ,som jeg har taget ca. 1 år,er jeg også blevet afhængig af. Man skal faktisk trappes ud af dem,ved længere tids brug,ifølge oplysninger i medicin håndbogen.Dette har jeg ikke fået af vide af min psykiater.Og da jeg ikke syntes,jeg havde brug for Imovane (sovepillerne),stoppede jeg bare med dem i sidste uge. 

Så måske hænger min dårlige tilstand sammen med,at jeg er stoppet brat med Imovane,og at jeg efter ca. 1 mdr. forbrug af Alopam,er blevet afhængig af dem,og skal derfor trappes langsomt ud af begge præperater...Jeg vil kontakte min psykiater,og høre om det kan være rigtigt ?

Jeg håber det,for jeg magter simpelthen ikke dette liv.Jeg har det så skidt,og min familie kan snart ikke mere.At trappe ud af det,tror jeg ikke bliver noget problem.Det er værrer,ikke at vide hvorfor man har det så skidt...Så nu må vi se hvilken besked jeg får....